tisdag 25 november 2014

Mer provlappar

Idag bjuder vi på lite provlappsinspiration!

6 kommentarer:

  1. Hej där! Om jag ska sticka hela koftan i rätstickning ska jag då göra en provlapp i slätstickning iaf?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt rätt, sticka provet i det sticksätt som dominerar koftan.

      Radera
    2. I rätstickning om du ska ha rätstickning mest. :)

      Radera
    3. Tack Dödergök, jag tror att du missförstod min fråga :-D men jag förstår ditt svar. Tack sofiafinnved för förtydligande.

      Radera
  2. Fortsätter i samma frågeställning. Om jag tänker sticka tröjan utan knäppning i rätstickning, ska jag sticka provlappen som en tub och vartannat varv rätt och vartannat varv avigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eftersom du stickar både aviga och räta varv sen när du stickar tröjan så skulle jag göra så, men jag tror att du kommer ganska nära med en rätstickad platt provlapp också.

      Radera