fredag 21 november 2014

Viktig information till alla deltagare!

Nu när KAL:en är igång och sista dag för anmälan är på söndag (23/11) så tänkte vi passa på att komma med lite information, eftersom ni är så otroligt många som hakat på knit-a-longen (vilket vi är väldigt glada och upprymda över) så är det några saker vi behöver gå igenom för att det ska gå så smidigt som möjligt i fortsättningen.

Anmälan för att delta i KAL:en går ut vid midnatt på söndag, efter det stängs anmälan, det går fortfarande utmärkt att följa KAL:en i smyg och sticka för sig själv hemma på kammaren men man kan inte delta i utlottningar och ev. tävlingar.

För att vara en deltagare måste man ha en blogg, har man lämnat en kommentar med t.ex. en mejladress är man inte en deltagare. (Det finns fortfarande tid att starta en blogg.)

Hur vet jag att min anmälan blivit registrerad?
Till höger finns en lång lista på bloggar, det är alla som är medlemmar i KAL:en. Kolla så att du är med där, om du inte är det lämna en kommentar till DET HÄR inlägget med en fungerande länk till din blogg så lägger jag in dig.
Eftersom det är så många som lämnat kommentarer kan jag inte utesluta att jag missat någon även om jag verkligen försökt undvika det.

Efter att KAL:en stängts för anmälan kommer jag gå igenom blogglistan till höger och ta bort bloggar med ickefungerande länkar. Gå gärna in och kolla så att din blogglänk fungerar om den inte gör det lämna en kommentar till DET HÄR inlägget med en fungerande länk så kommer jag att lägga till dig och ta bort den ickefungerande länken.

Tanken är att kommentarerna under varje inlägg ska fungera som en frågelåda, har du stött på några problem med din stickning? Är något oklart i instruktionerna? Skriv då ett sos i kommentarerna till det inlägget så hjälps vi åt att svara, jag kommer försöka svara på rena frågor om oklarheter i instruktionerna men det är fritt fram för alla att svara och komma med råd. Tjusningen med en knit-a-long är att vi hjälper och peppar varann.

Kom ihåg att gå in på varandras bloggar och kommentera, ge feedback och få inspiration, jag försöker gå in och läsa på era bloggar så mycket jag hinner.

I början kan det verka som att knit-a-longen går väldigt långsamt för er som är vana koftstickare men tempot kommer att öka under knit-a-longens gång och tanken är att alla ska kunna vara klara med sin kofta till 31/1.

Till sist vill jag påminna om texten som står i infospalten till höger, alla rättigheter till materialet i den här knit-a-longen tillhör mig som upphovsman och stickamera, det är förbjudet att kopiera, distribuera och/eller sälja hela eller delar av materialet i kommersiellt syfte. (Självklart för du skriva ut mönstret och använda själv.)

Ha en fin helg alla deltagare och sticka lugnt! 

/Dödergök

47 kommentarer:

  1. Du gör ett "mastadont" jobb med denna KAL - Tack!

    SvaraRadera
  2. säger desamma som "farmor",,vilket jobb o det tackar vi för! Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag äntligen testat att starta en blogg, hoppas det fungerar adressen är https://crickostickar.wordpress.com/
    mvh/ Christina Strömbäck

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare, precis som jag förmodar att alla andra gör. :-)

    Har problem med att komma in på min blogg. Mer än fyra års frånvaro sätter sina spår (och så verkar Blogger "plötsligt" ha tagit över). Ska försöka dra igång en ny men för tillfället är det strul med mitt internet. Ibland vill ingenting funka. Då är det bra att vara envis. Fortsättning följer...

    SvaraRadera
  5. Hej
    Här är min anmälan och länk
    Agnetastickar.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Ursäkta min okunnighet, men räcker det med att skriva adressen till bloggen som jag gjort ovan eller måste jag länka på något sätt till den och i så fall hur gör jag det? mvh/ Christina Strömbäck

    SvaraRadera
  7. Jag vill vara med. Min blogg ligger i dvala, men den finns och med detta får den bli aktiv igen.
    Länk: http://madebyjannika.blogspot.se

    SvaraRadera
  8. Missade att länka bloggen:
    http://emellstickar.blogspot.dk/

    SvaraRadera
  9. Det skulle vara kul att vara med och sticka efter er metidik...att sticka uppifrån ör ju så kul ��
    Mariasgarn.se

    SvaraRadera
  10. Hej jag vill gärna vara med! Ska bli så roligt
    Mvh
    annashantverk.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Hej! Jag vill vara med! Dags att få liv i bloggen igen.... http://allalivetsgodasaker.blogspot.se/

    /Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Jag vill också gärna ansluta mig till KoftKalen!
    http://materialohallbarhet.blogspot.se/

    SvaraRadera
  13. Vilket jobb du gör med denna KAL och vad spännande det ska bli att se alla koftor som växer fram. Jag har anmält mig i tidigare inlägg men förstår att du har fullt upp att beta in alla inlägg. Här kommer min adress en gång till: http://www.sskaparlust.blogspot.se/search/label/Knit-a-longer%20%28KAL%29

    SvaraRadera
  14. Hej, det var något strul med min blogg så jag startade en ny, kan ni ändra adressen till Tildabyannapysslar.blogspot.se vore det bra. Den gamla verkar vara låst just nu. Hur kommer mönstret till mig?

    SvaraRadera
  15. När vet man om man kom med, förstår att du har en del att fixa med idag. Väntar spänt med flera andra.

    SvaraRadera
  16. Min blogg finns med i anmälningsinlägget, men jag hittar den inte här till höger. Antingen har jag gjort ngt fel, eller så är jag "borttappad". Jag vill gärna vara med!
    skaparskatter.wordpress.com

    SvaraRadera
  17. Jag anmäler mig, så här i elfte timmen. Ska nog hinna en kofta också.....
    Länk: http://www.tassarochstickor.blogspot.se/

    SvaraRadera
  18. Hej, här är min anmälan. http://talamodspasen.blogspot.se

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Jag vill också vara med! Min bloggaddress är:
    http://sofiafinnved.wordpress.com

    SvaraRadera
  20. Jag vill gärna haka på. Tror att jag glömde länka till min blogg sist jag lämnade en kommentar @@
    http://www.koftorogarn.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag får inte in din blogg i listan förstår inte varför, jag ska klura lite till på det här, se dig som anmäld./Erika

      Radera
  21. Hej, deltar gärna.
    heterotopi.blogspot.se

    SvaraRadera
  22. Efter mycket velande anmäler jag mig och hoppas jag får vara med även om jag misstänker att det kommer att dröja åtminstone tills efter jul innan jag kommer igång med någon ny kofta :-)
    http://www.silvertrollet.wordpress.com

    SvaraRadera
  23. Hej! Jag vill oxå vara med, vilken kul grej! Blogg startad för ändamålet finns här:
    Stickligt.wordpress.com

    SvaraRadera
  24. Jag vill vara med http:// www.ulldockan.blogspot.com

    SvaraRadera
  25. Gör ett nytt försök http://ulldockan.blogspot.se/

    SvaraRadera
  26. Jag vill också hänga på nystartad blogg finns här
    http://frujacobssonstickar.blogspot.se

    SvaraRadera
  27. Jag hänger också på!
    http://indiehands.blogspot.com

    SvaraRadera
  28. Då gör jag ett nytt försök. HTTP:// tildabyannapysslar.blogspot.se

    SvaraRadera
  29. Hej! Jag hakar gärna på, så här i sista minuten. Jag startade precis en blogg enkom för detta syfte, så jag hoppas att adressen fungerar: jenmlin.blogspot.com :)

    SvaraRadera
  30. Vill gärna vara med! Hoppas jag kan vara med även om jag inte har blogspot!
    www.uppnystat.blogg.se

    SvaraRadera
  31. Hej, såg mejlen om problem att lägga in, försöka utan http-delen? allalivetsgodasaker.blogspot.se/ /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Nu har jag försökt på alla möjliga vis att lägga till dig men det fungerar tyvärr inte, ett fåtal bloggadresser har krånglat och går inte att lägga in.
      Jag ska göra ett försök till och se om det går./ Erika

      Radera
  32. Sitter fortfarande och filurar på min modell. Har kommit så långt att jag vill ha en enkel modell som är lite längre bak än fram och lite rundad i nederkanten. Går det rent praktiskt att få till det? Håller just nu på med ett julklappsprojekt där jag stickar rätstickning med Drops Lima och det blir vansinnigt snyggt så det garnet får det bli... och rätstickning... så med rundstickning får det väl bli vartannat varv avigt. Överdelen är jag inte säker på ännu. Antingen får det bli ett litet sprund eller inget alls. Kan man börja stickar fram-och-tillbaka och sedan rundstickning när man kommit förbi sprundet?

    SvaraRadera
  33. Tredje gången gillt??
    Det verkar som om er blogg inte vill veta av mig!
    Jag försökte att anmäla mig i går kväll, visserligen sent, men kommentaren syntes inte, så försökte jag i morse igen, samma resultat.
    Så nu kan jag väl få ett svar varför jag inte kan kommentera, eller inte får vara med.
    min blogg: http://stickorren.blogspot.se/
    Så denna gång skriver jag som anonym, kankse det går bättre?
    /Gudrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är nu tillagd i blogglistan, välkommen till KAL:en!

      Radera
  34. http://jagoflocken.blogspot.se
    Kan inte hitta min länk
    Försent nu ? Anmälde förra veckan
    Charlott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är du med i listan, välkommen till KAL:en!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Hej Eivor!
      Prova att skriva ett inlägg i din blogg sen provar jag att lägga in dig igen för det fungerade inte den här gången heller och jag tog bort länken som inte fungerade.

      Radera
    4. Nu har jag skrivit ett inlägg. Hoppas det funkar nu då.

      Radera
    5. Hej igen! Lämna en ny länk till bloggen så gör jag ett nytt försök.

      Radera
    6. http://mumeli56.blogspot.se/

      Radera
    7. Nu är du med på listan! Välkommen till KAL:en!

      Radera
  35. Jag såg inte min blogg i listan. Den hade inget inlägg förut så den kanske inte gick lägga till då. Nu finns där iaf provlappar.
    http://zmurfylove.bloggo.nu

    SvaraRadera
  36. Hej! Min blogg har legat nere pga Wordpress-problem, och jag ser att länken till den är röd i deltagarlistan, men nu funkar allt igen så jag hoppas att jag får bli kvar!

    SvaraRadera